Artyści dla Ukrainy „Mamy siebie”

 

Piosenka „Mamy siebie”  jak napisał Adam Sztaba w swoim poście na Facebooku zrodziła się w innej rzeczywistości. Była prezentem urodzinowym dla mojej żony, Agnieszki, kiedy nikt nie wyobrażał sobie świata takiego, jakim stał się po 24 lutego 2022 roku. W pierwszych dniach wojny przyszła do nas myśl, by stworzyć nową wersję tego utworu i w ramach wsparcia dla narodu ukraińskiego nagrać go z wieloma artystami. Tekst autorstwa Carmell okazał się na tyle uniwersalny, że wymagał niewielkich zmian, a ja rozpocząłem pracę nad aranżacją na pełny skład symfoniczny wsparty sekcją rytmiczną. 

Do udziału w tym niezwykłym przedsięwzięciu kompozytorowi udało się zaprosić Orkiestrę i Chór Polskiego Radia oraz wybitnego reżysera dźwięku, Leszka Kamińskiego. 

Na moje zaproszenie zareagowali muzycy mojej orkiestry oraz ponad sześćdziesięciu czołowych wokalistów. Będąc na co dzień uznanymi solistami, stanęli oni ramię w ramię i zaśpiewali w jednym chórze, który w tak niecodziennym składzie zaistniał tylko na tę krótką chwilę.

Wszyscy, niezależnie od muzycznych światów, z jakich pochodzimy, zjednoczyliśmy się, by nas lepiej usłyszano, by okazać jedność z Ukraińcami i dodać im otuchy w ogromie niesprawiedliwości i cierpienia, którego zaznali. I choć muzyką świata nie zmienimy, to mocno wierzę, że dzielenie się najlepszą częścią siebie przekuje się w dobro.
Dziękuję wszystkim za danie siebie.

Artyści dla Ukrainy Mamy siebie
Tekst: Carmell
Muzyka: Adam Sztaba

Komentarze

Popularne posty