Jarosław Mikołajewski „historia universalis”

Jarosław Mikołajewski

historia universalis

od kiedy pamiętam
czyli w moim zawsze
kiedy otwierałem zmysł widzenia
i słuchu
dowiadywałem się że ktoś żył
lub umarł

w chwilach wyjątkowych
że właśnie umiera

ktoś znany z imienia własnego choćby
z gatunkowego brzmienia
człowiek

przez całe życie ludzie których znałem
i ci których życia bym się nie domyślał
dowiadywali się że ktoś żyje 
lub umarł

w momentach szczególnych
że właśnie umiera

wojna
wypadek
samobójstwo
choroba

starość i nagłość
bezdech czy serdeczność

to zawsze znaczyło coś
lub nie znaczyło

pewnego razu ludzie których nie znam
i ci co wiedzą że byłem na świecie
dowiedzą się lub nie dowiedzą
że zmarłem

i to jest nasza zbiorowa historia

historia świata który wie i nie wie
o tych co byli
co są i co będą

Jarosław Mikołajewski kocham cię
Wydawnictwo Literackie, 2024
Stron: 96

Komentarze

Popularne posty