Kate Atkinson „Jej wszystkie życia”

„Jej wszystkie życia”

Drogi Czytelniku, z pewnością niejeden raz stałeś na życiowym rozdrożu i zastanawiałeś się nad wyborem właściwej drogi…

A jeszcze częściej nie miałeś czasu, by się zastanowić nad jej wyborem i nie myślałeś, do czego może doprowadzić podjęta przed momentem decyzja, bo życie wymagało, by podjąć ją już, natychmiast, bez ociągania. I nie ma w tym niczego dziwnego – przecież z takich sytuacji składa się nasza codzienność. Tymczasem ta z pozoru nic nieznacząca decyzja mogła poważnie zaważyć na Twojej przyszłości…

Uwierz mi, że tak naprawdę mogło być  ja to doskonale wiem, znam to bowiem z autopsji!

Pewnie dziwisz się, dlaczego do Ciebie piszę…

Otóż, mimo iż zupełnie nie umiem wyjaśnić powodu takiego wyróżnienia, zostało mi dane od losu przeżycie swojego życia nieco inaczej niż Tobie i innym ludziom – co nie znaczy, że jestem jakaś wyjątkowa.

Nazywam się Ursula Todd. Urodziłam się 11 lutego 1910 roku w Anglii podczas szalejącej śnieżycy… Otrzymałam od losu niezwykłą możliwość, co niekiedy przypominało prawdziwy dopust boży, przeżycia „kilku wersji” swojego życia w różnych jego etapach…

Nie… Oczywiście, iż nie miałam pojęcia, że to kolejna „wersja” tych samych zdarzeń, w których już uczestniczyłam, choć czasami odczuwałam dziwny niepokój, a podświadomość podpowiadała mi, że powinnam działać, by zapobiec jakiejś sytuacji, której nie rozumiałam…

Chcesz się przekonać, jak przebiegało moje życie  i nie tylko moje, bo nasze wybory mają również wpływ na losy otaczających nas ludzi – w zależności od tego, które puzzle wzięłam w dłoń, by dopasować je do reszty układanki, sięgnij po książkę Kate Atkinson…

Jej wszystkie życia to świetna literacka uczta ze swoistym déja vu nakłaniającym do refleksji nad wyborami życiowymi…

Polecam!


Wydawnictwo: Czarna Owca, 2014
Przekład: Aleksandra Wolinicka
Stron: 568

* Tekst ukazał się 14 czerwca 2014 roku na lubimyczytac.pl

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty